"Ci, którzy chcą władzy i ją osiągają, żyją w ciągłym strachu, że ją stracą."

"Niezgodna" Veronica Roth

 Jeden wybór może cię zmienić...
Altruizm (bezinteresowność), Nieustraszoność (odwaga), Erudycja (inteligencja), Prawość (uczciwość), Serdeczność (życzliwość) to pięć frakcji, na które podzielone jest społeczeństwo zbudowane na ruinach Chicago. Każdy szesnastolatek przechodzi test predyspozycji, a potem w krwawej ceremonii musi wybrać frakcję. Ten, kto nie pasuje do żadnej, zostaje uznany za bezfrakcyjnego i wykluczony.
Ten, kto łączy cechy charakteru kilku frakcji, jest niezgodny – i musi być wyeliminowany...
Szesnastoletnia Beatrice dokonuje wyboru, który zaskoczy wszystkich, nawet ją samą. Porzuca Altruizm i swoją rodzinę, by jako Tris stać się twardą, niebezpieczną Nieustraszoną. Będzie musiała przejść brutalne szkolenie, zmierzyć się ze swoimi najgłębszymi lękami, nauczyć się ufać innym nowicjuszom i przekonać się, czy w nowym życiu, jakie wybrała, jest miejsce na miłość.
Tymczasem wybucha krwawa walka między frakcjami.
A Tris ma tajemnicę, której musi strzec przed wszystkimi, bo wie, że jej odkrycie oznacza dla niej śmierć.
  

Zacznijmy od początku. Wita nas cicha, spokojna Altruistka, Beatrice. Opowiada o jej życiu, frakcji. Aż nadchodzi dzień testu przynależności... Później staje przed wielkim wyborem. Zostać w swojej frakcji, z rodziną, czy pokazać światu jej prawdziwe oblicze. Lecz czy to nie jest niebezpieczne?

No co tu powiedzieć... Książka mnie oczarowała! ZAKOCHAŁAM się w niej :).  Do jej przeczytania zachęcił mnie film. Choć mam zwyczaj czytania pierw książek. Lecz projekcja filmowa pokazała tylko najważniejsze rzeczy... A w książce jest dużo więcej...
Moja ocena ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥  11/10 :D

A co wy o niej sądzicie? Czytaliście może ją już? Ciekawa jestem waszych opiń o tej książce.
Do następnego!

4 komentarze:

  1. Nie czytałam i nie zamierzam :/
    Znasz moją opinię o szufladkowaniu, a podział na frakcje mi się kompletnie nie podoba. Większość populacji byłaby niezgodna, bo nie da się określić człowieka za pomocą jednej cechy.
    W dodatku nie lubię romansów, a tu się wszystko kręci wokół tego... no ale to moja opinia i w sumie fajnie, że Cię ta książka nie irytowała, ja bym nie wytrzymała przy czytaniu XD sam film mnie dostatecznie zniechęcił.
    Z książek mogłabym ci polecić "Szeptem", a z czegoś lżejszego to "Rywalki" :)
    Pozdrawiam
    Ireth

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każdemu musi się podobać. Doceniam twoją opinię, bo poznaje twój gust książkowy :D. Słyszałam o tych książkach, w przyszłości na pewno przeczytam. Dzięki za komentarz! :)

      Usuń
  2. Kupiłam sobie całą trylogię w jednej książce i przeczytałam praktycznie na raz. Jestem troszeczkę zawiedziona końcówką Wiernej, ale generalnie książka i film są super *.*
    Pozdrowienia z bloga PORZECZKOWY SORBET

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dopiero czekam na następne części (dużo książek zamawiam w bibliotece). Film też mi się bardzo podobał. Dużo nawiązywał do książki, co jest ogromnym plusem :).
      Dzięki za komentarz!

      Usuń